torsdag 24 april 2014

30 days of books - Dag 24


24. Din favoritserie.

Den här är väldigt svårt, för det finns många seriers början som jag tycker om men är inte lika förtjust i deras fortsättningar. T.ex. älskar jag Hunger Games och Catching Fire, men Mockingjay är inte på samma nivå. Eller De Utvalda serien av Kristin Cashore, då jag älskade den första boken Tankeläsaren men tyckte inte alls om fortsättningen Monstrets Dotter

Men mitt slutgiltiga svar får nog bli Harry Potter serien eller Divergent serien. Harry Potter serien, eftersom J.K Rowling är så oerhört duktig  och har skapat en helt otrolig värld i sina böcker. 
Divergent serien eftersom jag älskar serien, den gör mig modig på ett vis och Divergent satte fart på min läsning av engelska böcker. Jag vet inte hur många gånger jag läst den första boken nu, men jag älskar den varje gång och den griper tag i mig.

Ha det härligt! Många kramar från Matilda. 

Psst: Om du också älskar Divergent ska du kolla in den här länken: http://www.ladyoferudite.com/2014/04/10k-giveaway-enter-to-win-divergent.html
Hon håller i en ”Giveaway” med olika Divergent prylar, och jag håller tummarna att antingen jag eller någon av er vinner! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar