onsdag 9 april 2014

Dina favoritcitat om böcker - 30 days of books challenge

Om jag ska vara helt ärligt kunder jag inte så många citat om böcker innan, så jag googlade innan jag skrev detta. Men vad gör det? Då fick jag flera nya fina citat att samla på mig!


Något som jag tänkte direkt på när jag läste den här texten är dock talet som J.K. Rowling höll vid premiären av den sista Harry Potterfilmen. Talet är på ett par minuter långt och är i sin helhet väldigt fint, men två saker Rowling sa som handlar om böcker i allmänhet och inte bara Harry Potter är ”No story lives unless someone wants to listen" och "The Stories we love best do live in us forever”

Jag har också en väldigt fin text utanför min dörr:


Texten är tryckt på ett av Akademibokhandels presentpapper, men jag ville så gärna spara texten att jag tog mig friheten att ta med mig en extra bit presentpapper hem när jag handlade där.

Och så var det de där trevliga citaten jag hittade under min jakt på google:

You know you've read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend.  ~Paul Sweeney


1 kommentar: