tisdag 29 april 2014

En författare som du önskar var med känd - 30 days of books

Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. 
I Sverige är dessa två författare, som tillsammans har skrivit Engelsforstriologin, redan välkända, men jag skulle önska att de blev mer etablerade utomlands. Jag vet att böckerna är översatta till engelska, som ett av många språk. Och bara att de är översatta och publicerade i både USA och England känns stort, dock har jag inte hört särskilt många utanför Sverige prata om den. Om böckerna blev mer kända i andra delar av världen (och främst USA, för det är där allt stort händer, hur gärna jag ej vill erkänna det), så tror jag att det hade skapats en mycket större fandom för Engelsforstrilogin. Jag vet att det redan finns en hel del fanart och kanske även fanfictions, men jag som är så besatt av nördigheter och olika fandoms vill se mer. Kanske kommer det med filmen, men jag vill ha tumblr posts, youtubevideor och twitterkonton dedikerade till triologin.  
När jag var i USA i sommras hittade jag "Cirkeln" i en liten och jättemysig bokhandel, då blev jag jätteglad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar