söndag 29 juni 2014

Åka utomlands och läsa

Är utomlands på resa med familjen och samtidigt som jag försöker njuta så mycket som möjligt av Portugal medan jag är här vill jag också passa på att läsa. Vid poolen har jag hunnit läsa den här: 



Jag tog med mig fyra pocketböcker: Barnmorskan i East End, Francessa, Jane Eyre och Rivers of London. Är lite osäker på vart Francessa utspelar sig, men i alla fall så utspelar sig de andra tre i Storbritannien, två i London. Märks det kanske att jag är lite besatt av London? Hade jag haft en bok om Portugal/som utspelade sig i Portugal/var skriven av en portugis hade jag självklart tagit med den, men tyvärr är jag inte särskilt bekant med portugisisk litteratur.  

Hittar jag en bokhandel ska jag dock se om de har Harry Potter, en Harry Potterbok på portugisiska hade passat så bra i min samling, även om jag inte kan läsa den, haha. Kanske kunde jag lära mig lite portugisiska genom att kolla i den boken ;) 
                                                /Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar