tisdag 4 augusti 2015

Read this month: juli

Antal böcker: 4
Antal sidor: 1510

De här böckerna läste jag

Harry Potter and the Sorcerer's stone av JK Rowling
Försöker läsa om Harry Potter varje sommar (men brukar inte hinna), så att läsa denna var en start på det.
Betyg: 5/5.

Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
Äntligen! Väntade så länge på att nyckeln skulle komma ut och när den äntligen släpptes läste jag den inte ändå... Men nu så! Blev helt indragen i Engelsfors igen och läste 800 sidor på typ 3 dagar.
Betyg: 4/5.

An Abundance of Katherines av John Green
Perfekt sommarbok! Inte min favorit av John Green, men avslappnande och perfekt för sommarlovet.
Betyg: 3,5/5.

Harry Potter: Film Wizardry av Brian Sibley
Det här är en sorts faktabok om Harry Potter-filmerna och jag tror inte tanken är att man ska läsa den från pärm till pärm, men nördig som jag är är det just det jag har gjort. Jag har hållit på med den väldigt länge dock och bara plockat upp den då och då för att läsa några kapitel.
Betyg: 5/5.

Kommentar på månaden: Jag är väldigt nöjd på Juli. Jag har varit i USA halva juli och nästa inte läst något där, men ändå hann jag med 4 böcker! Dessutom var det bra böcker jag läste :)

Har ni också haft bra sommarläsning?

/Josefin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar